predviđene pauze član projektnog tima, dipl.defektolog, Sandra Skendžić, predstavila je rezultate
projekta putem Power point prezentacije. Ona je prisutnima približila put realizacije projekta po
svim sprovedenim fazama kao i glavnim aktivnostima na kojima se projekat gradio i realizovao.
Nakon pauze program je nastavljen po predviđenom planu. Prof.dr Nenad Glumbić, profesor
Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju Univerziteta u Beogradu govorio je o autizmu,
pristupima u radu, značaju korišćenja i metodologiji izrade priča za učenje društvenih veština.
Predstavljajući Metodološki priručnik, koji je sastavni deo praktikuma, upoznao je učesnike sa
osnovnim smernicama u izradi priča. Uz video prikaze primene praktikuma u radu, spec.opšte
defektologije, Snežana Babović Dimitrijević, član projektnog tima OŠ „Anton Skala“ pružila je
prisutnima konkretan primer kako upotrebiti priču i prilagoditi je konkretnom detetu. Tokom
prezentacije prikazani su i ostali snimci praćeni detaljnim objašnjenjem kako i na koji način se
priče primenjuju u radu (individualno, grupno, u paru). Primer iz prakse dala je i Dijana
Stojković, dipl. defektolog i nastavnik OŠ „Anton Skala“, koja je putem video prikaza
predstavila individualan rad i primenu priče u rešavanju konkretnog problema kod dečaka sa
autizmom. Značaj priča za učenje društvenih veština iz ugla roditelja obrazložila je Vesna
Petrović, predsednica Saveza udruženja za pomoć osobama sa autizmom R.Srbije. Ona je kroz
iskustva primene priča sa svojim sinom u različitim situacijama dala konkretne primere u kojima
je koristila priče koje su u tim sitacijama dale rezultate i umnogome olakšale učenje određenih
oblika ponašanja. Još jedan primer iz prakse dala je Spomenka Marković, učiteljica OŠ „Josif
Pančić“ iz Beograda sa kojom naša škola ima protokol o saradnji i pruža dodatnu podršku kroz
rad mobilnog tima.
Događaj je naišao na veliki broj pozitivnih reakcija prisutnih koji su svojim komentarima
potvrdili značaj i korist kvalitetne organizacije javnog događaja, dostupnosti materijala i širenja
rezultata. Nakon završenog događaja prosleđen je upitnik za evaluaciju istog kao i potvrda o
učešću.
Program tribine započeo je prezentacijom „To je u redu!“ projekta koji je učesnicima izložila Monika Jakobović, eduk. reh., koordinator projektnog tima iz Zagreba. Cilj ovog projekta je izgradnja i osnaživanje veština učitelja koji rade s učenicima s poremećajem iz spektra autizma uz korišćenje priča za učenje socijalnih vještina. Rezultat projekta je Metodološki priručnik i repozitorij s pričama kroz odabrane teme područja ponašanja, škole, zdravlja i dnevnih rutina. Nakon predstavljanja projekta, Sanja Šimek, eduk. reh. je detaljno govorila o Metodološkom priručniku koji nudi smernice za izradu i primenu priča za učenje socijalnih veština